Prema Lendalu Kotechevaru, u njegovoj knjizi Menadžment Jelovnika, preokret u industriji hrane varira izmedu 12 i 300 procenata. Ovo predstavlja neprihvatljiv nivo bilo koje dimenzije. Veza izmedu preokreta i zadovoljstva u industriji proizvodnje i služenja hrane ukazuje da su radnici nezadovoljni. Da li je problem plata ili radni uslovi, razlog visoke frekvencije radnika? Jasno, za ostvarenje i očuvanje TQM programa u kuhinji, prvo je potreban stalan i zadovoljan tim. Odvojeno od izgradnje tima i vizionarskih aspekata koje su presudni za TQM, zamena kuhinjskog člana može biti gubljenje vremena i novca. Mnogo je bolje i isplativije ulagati u postojeće članove tima nego stalno unajmljivati i obučavati nove ljude. Trošak zamene pokriva tri polja; troškove udaljavanja radnika, regrutovanje i unajmljivanje zamene, i troškove obučavanja novog radnika. Nezadovoljni član kuhinjskog tima očigledno je potencijalni trošak. Ovo utiče na moral unutar tima i pogađa gosta i propušta se prilika da se iskoriste potencijal i talenat članova tima. Zadovoljstvo poslom utiče na sve elemente koje smo obrađivali u ovom poglavlju.
Sef kuhinje, nadzornik treba da ulaže u kuhinjski tim a kroz odlične nadzorničke veštine i obezbeđujući uslove u kuhinji koji mogu ispuniti osnovno zadovoljstvo poslom. Idealno, svaki član trebalo bi da voli hranu i ima jak osećaj kulinarskog profesionalizma. Atmosfera u kuhinji bi trebala biti otvorena i nepretećča, vođena od strane prijateljskog nadzornika koji traži zalaganje i podršku od tima u kojem svaki član vredi. Zadovoljstvo nije osvajanje nagrade popularnosti; pre se radi o stvaranju tima i ambijenta gde se ljudi poštuju. Većina studija koja se bavi zadovoljstvom posla uključuje i vezu izmedu zadovoljstva i izvođenja. Uloga glavnog kuvara nadzornika u ovoj vezi je presudna. Uspeh u nečijem životu, ličnom ili profesionalnom, je nesiguran ali promene su sigurne, poželjne i stalne.
Нема коментара:
Постави коментар