петак, 4. јануар 2013.

Gastronomija i zadovoljstvo poslom


Kao motivacija, zadovoljstvo poslom znači, različite poslove dodeljivati različitim ljudima. Na najvišem nivou, člana kuhinjskog tima može usrećiti saznanje da je gost imao izvanredan obrok. Generalno, pojedinačno zadovoljstvo zavisi od obima posla i sve što uključuje ispunjenje njihovih želja i potreba. Želje su predmet pojedinačnih osećaja koje donose zadovoljstvo. Tipično, potrebu odlikuje nagrada kao što su zarada i benificije. Želje su različite unutar tima i zasnivaju se na osnovu razlike u godinama, nivou obrazovanja, pola, zdravlja, porodičnih odnosa, ličnosti i drugih faktora. Često su unutrašnje prirode. Što je radnik zadovoljniji manja je verovatnoća da će on ili ona napustiti organizaciju.U knjizi Menadžment Jelovnika, preokret u industriji hrane varira izmedu 10  i 30 %. Ovo predstavlja neprihvatljiv nivo bilo koje dimenzije. Veza izmedu preokreta i zadovoljstva u industriji proizvodnje i služenja hrane ukazuje da su radnici nezadovoljni.

 Da li je problem plata ili radni uslovi, razlog visoke frekvencije radnika? Jasno, za ostvarenje i očuvanje timskog rada u kuhinji, prvo je potreban stalan i zadovoljan tim. Odvojeno od izgradnje tima i vizionarskih aspekata koje su presudni za timsko rad, zamena kuhinjskog člana može biti gubljenje vremena i novca. Mnogo je bolje i isplativije ulagati u postojeće članove tima nego stalno unajmljivati i obučavati nove ljude. Trošak zamene pokriva tri polja; troškove udaljavanja radnika, regrutovanje i unajmljivanje zamene, i troškove obučavanja novog radnika. Nezadovoljni član kuhinjskog tima očigledno je potencijalni trošak. Ovo utiče na moral unutar tima i pogađa gosta i propušta se prilika da se iskoriste potencijal i talenat članova tima.

Sef kuhinje, nadzornik treba da ulaže u kuhinjski tim a kroz odlične nadzorničke veštine i obezbeđujući uslove u kuhinji koji mogu ispuniti osnovno zadovoljstvo poslom. Idealno, svaki član trebalo bi da voli hranu i ima jak osećaj kulinarskog profesionalizma. Atmosfera u kuhinji bi trebala biti otvorena i nepretećča, vođena od strane prijateljskog nadzornika koji traži zalaganje i podršku od tima u kojem svaki član vredi. Zadovoljstvo nije osvajanje nagrade popularnosti; pre se radi o stvaranju tima i ambijenta gde se ljudi poštuju. Većina studija koja se bavi zadovoljstvom posla uključuje i vezu izmedu zadovoljstva i izvođenja. Uloga glavnog kuvara nadzornika u ovoj vezi je presudna. Uspeh u nečijem životu, ličnom ili profesionalnom, je nesiguran ali promene su sigurne, poželjne i stalne.
Evo šta o tome kaže jedan gastronom :
Započeo sam karijeru u starom svetu kulinarske profesije. Učenje, motivacija i komunikacija se odvijala na srednjevekovnim metodama: zastrašivanjem, ismevanjem i čak batine su bile česte. Na primer, glavni kuvar kod koga sam se obučavao koristio je kuvarsku viljušku kao motivacioni alat. On bi bockao svakog za koga bi pomislio da radi sporo ili na pogrešan način.

Veljko Ilić

Tokog godina došlo je do promena u ugostiteljstvu i gastromoniji. Stare metode su zastarele, i došlo se do novog načina razmišljanja. Bilo je otkriveno da su kuvari, glavni kuvari, konobari i tako dalje, ljudska bića koja su želela da se tako prema njima postupa, ljudski i dostojanstveno. Takođe je otkriveno da postoje ogromni izvori velikih potencijala u svakoj osobi koja radi u našoj industriji.
Moja poruka glasi : " Ono što nebi voleo tebi da čine, ne čini ti drugom."

Нема коментара:

Постави коментар